Îndoieli, suferințe interioare, o succesiune de evenimente dificile, înțelegerea propriei identități sunt aspecte ce conduc către decizia de a merge în psihoterapie.
În alegerea specialistului, dincolo de uneltele de marketing utilizate, sunt aspecte esențiale de urmărit.
Lungimea studiile academice, licențele, certificările sunt standarde ale profesiei care ar fi să asigure clientul că alegerea nu este făcută la întamplare sau după promisiunea unei schimbări tip fast forward „și crescu Harap Alb într-o zi căt alții în zece ani !”
Dacă verificarea acestor standarde este un minim necesar, atunci conexiunea pe care o simte clientul în relație cu terapeutul este un predictor important pentru succesul terapiei.
Parteneriatul psihoterapeut–client se bazează pe această conexiune. Alegerea specialistului nu este despre căt de ”bun” este în piață, ci cum este de potrivit pentru client și nevoile lui.
Obiectivul terapiei nu este acela de a judeca sau categorisi clientul, ci de a înțelege persoana în individualitatea sa.
Dacă alegerea poate fi cea mai ușoară parte, curajul de a începe este cea mai dificilă. Dărâmarea mitului societății sau chiar a celui personal că ”terapia este pentru cei slabi sau bolnavi” este un act de curaj personal. Contrar unui alt mit, și oamenii de succes vin în terapie.